Καλώς ήρθατε στο διαδικτυακό μου τόπο                                                                                                                                              Φόρμα γρήγορης επικοινωνίας

Δημήτρης Μπράτης
Στην εκπομπή 06:00-08:00 με τον Αντώνη Κοκορίκο Print E-mail
Friday, 24 September 2010 23:49

24-09 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΡΑΤΗΣ : Πρόεδρος ΔΟΕ

 

Στην εκπομπή 06:00-08:00 με τον Αντώνη Κοκορίκο
Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010
 
Απολογισμός της δράσης και της λειτουργίας μου ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ τη συνδικαλιστική χρονιά 2011-2012 (Ομιλία στην 81η Γ.Σ. του κλάδου) Print E-mail
Sunday, 24 June 2012 08:37

Απολογισμός της δράσης και της λειτουργίας μου ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ τη συνδικαλιστική χρονιά 2011-2012 (Ομιλία στην 81η Γ.Σ. του κλάδου)


 
Πανεπιστήμιο Κρήτης: 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συνεργατικής Δημιουργικότητας Print E-mail
Sunday, 12 October 2014 11:04
 
ΕΘΝΟΣ : ΜΕ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΙ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Print E-mail
Saturday, 08 February 2014 13:00

ΕΘΝΟΣ

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΑ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΕΝΑ


Ηλεκτρονικό μάτι στις μεταθέσεις

Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η καταγραφή των αναγκών ανά ειδικότητα σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας με σύμμαχο το σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής ( mySchool ). Μέχρι το τέλος του μήνα θα εκδοθεί η εγκύκλιος για τις μεταθέσεις


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑΤΡΙΓΚΑ

Στοχευμένες μεταθέσεις, που θα συνδέονται αποκλειστικά με τα πραγματικά κενά που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες προωθεί το υπουργείο Παιδείας, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει μαχαίρι στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η πλήρης καταγραφή των αναγκών ανά ειδικότητα σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα θα εκδοθεί n εγκύκλιος για τις μεταθέσεις, όπου εξειδικεύονται τα κριτήρια και n μοριοδότηση για τις μετακινήσεις δασκάλων και καθηγητών.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρξει εξορθολογισμός στην κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού ώστε να πάψει πλέον το φαινόμενο των προηγούμενων ετών όπου διορίζονταν εκπαιδευτικοί σε περιοχές που δεν υπήρχαν καταγεγραμμένες ανάγκες, με αποτέλεσμα σε έναν νομό να περισσεύουν και στον διπλανό νομό να υπάρχουν κενά στην ίδια ειδικότητα... Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας κάθε χρόνο υπήρχε μια μετακίνηση (αποσπάσεις, μεταθέσεις) που αφορούσε το 25% του εκπαιδευτικού πληθυσμού πράγμα που σήμαινε σπατάλη πόρων. Επίσης το γενικότερο στρεβλό σύστημα προσλήψεων και μετακινήσεων του προσωπικού το οποίο έλυνε προβλήματα σε κάποιες περιοχές και δημιουργούσε σοβαρές ανάγκες σε άλλες οδηγούσε στην εύκολη λύση της πρόσληψης αναπληρωτών, η οποία επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό με 200.000 ευρώ τον χρόνο. Καταλυτικό ρόλο στην ορθή αξιοποίηση του προσωπικού θα παίξει το σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής. Με το σύστημα αυτό φαίνονται σε πραγματικό χρόνο όλα τα αριθμητικά δεδομένα των σχολικών μονάδων (μαθητές, καθηγητές, ειδικότητες, ώρες διδασκαλίας ανά εκπαιδευτικό, κενά και πλεονάσματα). Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κριτήρια μοριοδότησης για τις μεταθέσεις δεν θα αλλάξουν, ενώ θα γίνουν βελτιώσεις μόνο στον τρόπο των μεταθέσεων σι οποίες σε κάθε περίπτωση την ερχόμενη σχολική χρονιά θα είναι λιγότερες από φέτος, ενώ οι αποσπάσεις θα ελαχιστοποιηθούν. Πηγές του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν ότι από φέτος βάζουμε φρένο στη σπατάλη αξιοποιώντας τους εκπαιδευτικούς σωστά ώστε τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς προβλήματα . Πάντως το θέμα των μεταθέσεων αφορά έναν πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού κάθε χρονιά σχετικές αιτήσεις καταθέτουν περίπου 15.000 -20.000 άτομα. Το καθεστώς των μεταθέσεων, εκτός από την κρατική μηχανή, ταλαιπωρεί και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διεκδικούν αναμόρφωση της ισχύουσας νομοθεσίας μεταθέσεων με στόχο τη διαμόρφωση ενός απλού, κατανοητού, αντικειμενικού και δικαιότερου συστήματος μεταθέσεων.


ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Tα έξι κριτήρια

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών είναι:

Η συνολική υπηρεσία,

Η συνυπηρέτηση,

Οι οικογενειακοί λόγοι,

Οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν,

Η εντοπιότητα,

Η πρώτη προτίμηση.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας των εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή, προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

α) στη συνυπηρέτηση

β) στην εντοπιότητα

γ) στους οικογενειακούς λόγους

δ) στη συνολική υπηρεσία

ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

στ) στην πρώτη προτίμηση.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια τότε λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Περισσότερα στην έντυπη έκδοση του ΕΘΝΟΥΣ

 
Δ. Μπράτης στο youpress: «Η ισονομία, η αξιοκρατία, η διαφάνεια ΠΑΝΤΟΥ αποτελούν τον πυρήνα της λειτουργίας μου στο ΚΥΣΠΕ» Print E-mail
Tuesday, 04 November 2014 13:31

Δ. Μπράτης στο youpress: «Η ισονομία, η αξιοκρατία, η διαφάνεια ΠΑΝΤΟΥ αποτελούν τον πυρήνα της λειτουργίας μου στο ΚΥΣΠΕ»

12:00   4 Νοεμβρίου 2014

«Θα συνεχίσω, όπως έκανα μέχρι τώρα, να διαθέτω όλες μου τις δυνάμεις στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων  των συναδέλφων μου και ιδιαίτερα θα ασχοληθώ με το θέμα των μόνιμων διορισμών και της πλήρους αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 1-9-2010 και όχι από 1-9 Αποθήκευση -2012 που έγινε και δημιούργησε τεράστιες αδικίες», υπογράμμισε σε συνέντευξη του στο youpress ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ, Δημήτρης Μπράτης.

Και πρόσθεσε: Η ισονομία, η αξιοκρατία, η διαφάνεια ΠΑΝΤΟΥ είναι για εμένα λέξεις που αποτελούσαν και αποτελούν τον πυρήνα της σκέψης και της λειτουργίας μου στο ΚΥΣΠΕ.

assets_LARGE_t_193761_54116107_type12128

Με αφορμή τις εκλογές της 5ης του Νοέμβρη 2014, για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, μιλήσαμε με τον Δημήτρη Μπράτη, υποψήφιο με το ψηφοδέλτιο: «Δημοκρατική Συνεργασία – Ανεξάρτητες Κινήσεις Εκπαιδευτικών Π.Ε.», για τη θέση του αιρετού στο Κ.Υ.Σ.Π.Ε.

Ο κ. Μπράτης μίλησε στο youpress για τις παρεμβάσεις που έκανε ως αιρετός του ΚΥΣΠΕ στη θητεία του. Μια θητεία που συνέπεσε με την μεγάλη οικονομική και πολιτική κρίση που μαστίζει τη χώρα και τον ελληνικό λαό.

Επίσης, ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ, αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση αλλά και ο κλάδος των εκπαιδευτικών, για το πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων και τα προβλήματα των αναπληρωτών, ενώ παράλληλα, επισήμανε τους στόχους και τις βασικές προτεραιότητες που θέτει εφόσον καταφέρει να επανεκλεγεί!

Διαβάστε τη συνέντευξη:

1. Διατελέσατε αιρετός στο ΚΥΣΠΕ μέσα στη δυσκολότερη περίοδο για τον κλάδο των εκπαιδευτικών, μέσα στην οικονομική κρίση που έπληξε στο σύνολο της τον ελληνικό λαό αλλά και την εκπαίδευση; Ποιες ήταν οι πιο ουσιαστικές παρεμβάσεις που κάνατε ως αιρετός σε αυτή τη δύσκολη για τους εκπαιδευτικούς, θητεία;

H κρίση που βιώνουμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ως κοινωνία, δεν έχει προηγούμενο. Τις μεγαλύτερες επιπτώσεις εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών που ασκούνται τις έχουν οι τρεις πυλώνες   αυτού που ονομάζαμε – παλιότερα – κοινωνικό κράτος. Παιδεία – υγεία – κοινωνική ασφάλιση. Οι δαπάνες για την παιδεία έχουν υποχωρήσει σήμερα από το 3,5% του ΑΕΠ το 2010, στο 2,47% με προοπτική το 2016 να φτάσουν στο 2,17% του ΑΕΠ.

Θυμίζω το αίτημα του κινήματος για 5% του ΑΕΠ στην παιδεία. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί έχουν δει τις αποδοχές τους να μειώνονται τουλάχιστον κατά 40% και η κυβέρνηση προχώρησε, στη Β/θμια εκπαίδευση σε διαθεσιμότητες και απολύσεις συναδέλφων, για πρώτη φορά από το 1911. Το πρώτο μέλημά μου σ’ αυτή τη ζοφερή περίοδο ήταν η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων μου, μέσα από τις κινητοποιήσεις που οργάνωσε η Δ.Ο.Ε. και η ΑΔΕΔΥ, η ανάδειξη των αιτημάτων μας και η υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων που πλήττονται, εξαιτίας των πολιτικών της χειραγώγησης και της «τρομοκρατίας» που ασκούνται, κυρίως, μέσα από το νέο «πειθαρχικό δίκαιο», την αξιολόγηση, τις διαθεσιμότητες, τις υποχρεωτικές μετατάξεις και τις απολύσεις.

Ταυτόχρονα σ’ αυτή την περίοδο έδωσα μάχη στο Συμβούλιο για τη διαφάνεια, την ισονομία και την αξιοκρατία. Έτσι, μοριοδοτήσαμε τις αποσπάσεις, μια μεγάλη πληγή «πελατειακών» σχέσεων και δημοσιοποιούμε τις αποφάσεις του Συμβουλίου αμέσως μετά τη λήξη των εργασιών του. Η λέξη αξιοπρέπεια, που χαράχτηκε στη μνήμη μας ως σύνθημα, στη μεγάλη απεργία του 2006 που ήμουν Πρόεδρος της ΔΟΕ, είναι αυτή που πρέπει να χαρακτηρίζει όλες τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών από τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις μέχρι τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών. Προσπάθησα, επίσης, κατά τη διάρκεια της θητείας μου να είμαι δίπλα στον κάθε συνάδελφο και ιδιαίτερα στους νέους, αναπληρωτές και αδιόριστους, τους οποίους καθημερινά ενημέρωνα για όλα τα ζητήματά τους, αφού ζούσα και ζω την αγωνία τους και την εργασιακή τους ανασφάλεια.

2. Ζήσαμε και φέτος το ίδιο έργο …Χιλιάδες κενά στα σχολεία της χώρας. Κενά που δεν καλύφθηκαν στο σύνολο τους με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το πρόβλημα με τα κενά φαίνεται εντονότερα στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη. Ποια είναι η θέση σας και η πρόταση σας για να αντιμετωπιστεί οριστικά το σοβαρό αυτό πρόβλημα στα σχολεία;

Τα κενά που μας έδωσε το Υπουργείο Παιδείας για την Π.Ε., στα τέλη Αυγούστου που κάναμε τις αποσπάσεις, ήταν 12.000 για όλες τις ειδικότητες. Μέχρι τώρα έχουν προσληφθεί 9.200 αναπληρωτές στην Π.Ε.. Επομένως και με τα στοιχεία του Υπουργείου οι ελλείψεις είναι περίπου 3.000 ακόμη. Στην Ειδική Αγωγή δεν υπάρχουν πιστώσεις ούτε για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών. Σκεφθείτε ότι τα αιτήματα για την παράλληλη στήριξη είναι 4.500 (Π.Ε. και Δ.Ε.) και οι συνολικές πιστώσεις 1500!!! Τι να πρωτοκαλυφθεί; Το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπισθεί μόνο με μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ. Θυμίζω ότι την τελευταία τετραετία συνταξιοδοτήθηκαν στην Π.Ε. 9.000 εκπαιδευτικοί  και οι μόνιμοι διορισμοί ήταν μόλις 272. Η κατάσταση είναι εκρηκτική και το εκπαιδευτικό σύστημα θα καταρρεύσει, την επόμενη χρονιά, αν δεν γίνουν μόνιμοι διορισμοί στα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν.

IMG_3645-1024x1024

3. Και μιας και αναφερθήκαμε στους αναπληρωτές. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι πολλά. Υπάρχουν αναπληρωτές που εργάζονται για 10 και πλέον χρόνια. Πως μπορεί να δοθεί μια οριστική λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν;

Με τους μόνιμους διορισμούς συνδέεται και το πρόβλημα των αναπληρωτών. Μιλάμε για νέους ανθρώπους που γυρίζουν απ’ άκρη σ’ άκρη στην Ελλάδα, χωρίς καμία προοπτική μόνιμης και σταθερής εργασίας που έχουν μέχρι και 13 χρόνια ως αναπληρωτές π.χ. στην Ειδική Αγωγή. Πολλοί από αυτούς έχουν 3 και 4 επιτυχίες στον ΑΣΕΠ (π.χ. νηπιαγωγοί και άλλες ειδικότητες). Σε καμιά χώρα του κόσμου το 1/5 του εκπαιδευτικού προσωπικού δεν είναι αναπληρωτές, όπως είναι στη χώρα μας. Ουσιαστικά έχουμε το θεσμό των μόνιμων αναπληρωτών, αφού οι αναπληρωτές δεν καλύπτουν, πλέον, κενά αδειών κλπ. αλλά οργανικά κενά. Οριστική λύση θα δοθεί μόνο με μόνιμους διορισμούς. Κανένας διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν χρειάζεται, για να γίνει αυτό. Αλήθεια χρειάζεται διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για να πιστοποιηθεί κάποιος ως «καλός» εκπαιδευτικός και να μονιμοποιηθεί, όταν εργάζεται 13 χρόνια ήδη στην εκπαίδευση; Αστεία πράγματα!!!

Αντί, λοιπόν ο Υπουργός Παιδείας να μιλά για διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και 15.000 προσλήψεις να προχωρήσει ΤΩΡΑ, άμεσα, σε 15.000 μόνιμους διορισμούς με το σύστημα 60% – 40% που είναι και η θέση του κλάδου. Γι’ αυτό, το μόνο που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση που, δυστυχώς, φαίνεται πως δεν υπάρχει στην Κυβέρνηση.

4. Τέλος θα θέλαμε να μας αναφέρετε ποιοι είναι οι στόχοι και οι βασικές προτεραιότητες σας εφόσον επανεκλεγείτε;

Θα συνεχίσω, όπως έκανα μέχρι τώρα, να διαθέτω όλες μου τις δυνάμεις στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων  των συναδέλφων μου και ιδιαίτερα θα ασχοληθώ με το θέμα των μόνιμων διορισμών και της πλήρους αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 1-9-2010 και όχι από 1-9-2012 που έγινε και δημιούργησε τεράστιες αδικίες. Αυτό το θέμα πρέπει να λήξει ως τον Ιούνιο του 2015, πριν τη σύνταξη των νέων πινάκων αναπληρωτών. Ταυτόχρονα στην επιτροπή που συμμετέχω για την αναμόρφωση του Π.Δ. 50/96 για τις μεταθέσεις – αποσπάσεις θα εργαστώ για την καθιέρωση αντικειμενικών και δίκαιων κριτηρίων για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, διορισμοί). Θα ζητήσω, επίσης, την επαναφορά των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια, την καθιέρωση ενιαίων κριτηρίων, πανελλαδικά, για την τοποθέτηση των αναπληρωτών, τη δυνατότητα αμοιβαίας απόσπασής τους, καθώς και συνυπηρέτησης, όπως ισχύει και για τους μόνιμους.

Η ισονομία, η αξιοκρατία, η διαφάνεια ΠΑΝΤΟΥ είναι για εμένα λέξεις που αποτελούσαν και αποτελούν τον πυρήνα της σκέψης και της λειτουργίας μου στο ΚΥΣΠΕ.

http://www.youpress.gr/d-bratis-sto-youpress-i-isonomia-i-axiokratia-i-diafania-pantou-apoteloun-ton-pirina-tis-litourgias-mou-sto-kispe/

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 1 of 201

Επικοινωνία

 

E-mail:  d.mpratis@gmail.com

Τηλ :  6974750402

Σύνδεσμοι

Εγγραφή στα ενημερωτικά μου δελτία

Το όνομα σας:
Το Email σας:

RSS feeds

feed-image Feed Entries